Olen tainnut viettää erityisen huoletonta elämää viime aikoina ja unohtaa kaikkien mahdollisten kerhojen kuukauden tuotteet. Kuukauden elokuva taitaa olla ainut jonka oikeasti muistin peruuttaa. Aikaisempien kirjojen lisäksi, posti oli tänään tuonut mulle lisää luettavaa. Saatan jopa tykätä siitä... Ja tiedän, että musiikin puolesta tulossa on Yön valoisa puoli. Voisko olla niin, että olen niin uppoutunut blogistaniaan, etten enää muista hoitaa asioitani?

Noh, nyt kun olen niin huono palauttamaan mitään, niin sain maksettavakseni vielä Torgrim Eggenin Pärstäkertoimen. Pitäisi ehkä reklamoida, koska kuulun Wsoy:n kirjakerhoon ja sain Gummeruksen kustantaman kirjan. Silkkaa huijausta. Kirjasta kerrotaan seuraavaa:

"Ja läpi kaiken sen mitä poliitikot lupasivat, anelivat ja uhkasivat, virtasi irrationalisuuden, hämmennyksen ja hölmöilyn syvä vuo. Miksi äänestit sitä puoluetta? Koska hänellä on niin kauniit silmät. Koska hänellä on niin hyävät tissit. Koska en kestä sen äijän naamaa. Koska olin yhtä aikaa alakoulussa hänen veljensä kanssa. Koska sain sinä aamuna parkkisakot. Koska leipäviipale putosi lattialle hillopuoli alaspäin.
Ja niin kansa kävi vaaliuurnille."

Torgrim Eggen (1958) on norjalaisen nykykirjallisuuden tunnetuin satiirikko. Eggeniltä on aikaisemmin suomennettu romaani Sisustaja.

Onko kukaan muuten lukenut tuota aikaisempaa teosta? Kannattaisiko sekin nyt sitten hankkia kun alkuun päästiin?

Ainakaan kirjat eivät ole perinteisen kokoisia, vaan jotain ihan muuta. Niinku nelonenkin.